16 Haziran 2011 Perşembe

Haziran 16

haziran 16. Ankara'da sel olmuş. çökük olan her yer su dolmuş.

inanırım. akacağı yer yok ki! bizim altyapıların genel durumu da, malum. ama yazın ortasında sel olduğunu da ilk kez görüyorum. benim bildiğim, yaz dediğin boğuk ve sıcak bir mevsimdir, güneş yakar, nem boğar, esen rüzgar bile alev gibidir. bu ne iştir, ne hikmettir anlamadım ben. gerçi Çakma Sarı Çıyan "ben bir Ankaralı olarak hazirana asla yaz demedim" dediydi; ama beni sinir ettiği seviyeden sonra kendisini çok da ciddiye almadıydım. ben de bir mersinli olarak mayısa asla bahar demedim; benim için nisanın ortasından sonrası yazdır. dolayısıyla bu havayla nedense daha martmış gibi hissediyorum. Çıyan haklı mı çıktı yoksa le?

haberi de annemden aldım, daha yeni. Panda, Neko ve Mego dışarıdalar daha. ben dönerken sular bilek seviyesindeydi; sadece ayaklarımla battım suya. hayattalar mı diye Panda'yı aradığımda bana "dizime kadar ıslandım, hayattayım, daha fazla ıslanamam artık herhalde" dedi. durum vahim anlaşılan.

ama ben biliyordum. rüyamda gördüydüm. artık rüyamda geleceği gördüğüm zamanlar olduğuna inanıyorum.

rüyamda ayağımda dize kadar deri çizmeler vardı, su geçirmeyen cinsten. Mego bana tip tip bakıyordu. hava fena halde kapalıydı, yağmur yağacak gibi duruyordu. keşke şemsiye alsam, diyordum. dışarı da mektup atmak için çıkmışım rüyada, APS'yle iki mektubu da atmışım... sonra telefonumun USB bağlantı kablosuna baktım; kenarındaki plastik şeydeki etiket beyazdı - normalde Neko'nun kablosunu kullanıyorum, onun etiketi siyah. şimdilik hatırladığım bu kadar, oldukça hatırlıyorum rüyayı.

ayaklarım sırılsıklamken odaya dönme kararı aldığımda iki mektubumu da gerçekten APS'yle atmıştım. Neko'yu kendi haline bırakıp metroya doğru ilerlerken bir vodafone bayinin önünden geçtim. geçerken de düşündüm; otuz yerde arayıp Electro Worlds'de bile bulamadığım bağlantı kablosu acaba burada olabilir miydi? girdim içeri. sordum. karşıda bir adam kaldırdı başını baktı. soluk, doğal ten rengi olduğu belli bir esmerliği ve parlak yeşil gözleri vardı. o ilgilendi, baktı kablo var mı, diye. yoktu. "otuz elektronikçi dolaştım bulamadım, Electro Worlds'de de yok bu kablodan..." nerede bulabilirim, diyecektim ki adam araya daldı: "benim kablomu vereyim?" apıştım kaldım. o sırada çıkarmaya başlamıştı bile kabloyu. "ben nerede bulabilirim, diye soracaktım..." dedim, o kabloyu uzattı. bana da nerden geldiyse "hiç kullanmıyor musunuz siz?" dedim. başını iki yana salladı. "emin misini?" dedim. başını yukarı aşağı salladı. "hiç kullanmıyor musunuz, son kararınız mı?" dedim. "son kararım." deyip yine başını salladı ve kabloyu tekrar uzattı. ben kim oluyorum da almayacağım? aldım! ama sandım satıyor. yok, satmıyormuş. vermiş öyle! dünyada ne insanlar var, dedim... cidden, ne insanlar var! vaaaay, dedim, yol boyunca şaşırdım, botokslu gibi bir ifadeyle dolaştım muhtemelen yol boyu.

şimdi odamda aldım elime kabloyu, inceliyorum... Neko'nun kablosundan tek farkı, plastik yerin etiketinin beyaz olması... aynen rüyamdaki gibi. tesadüf deme, inanmam! valla inanmam lan!! kim oluyorsun da final dönemindeki bir tıpçının hayallerini yıkıyorsun sen! yok, tut dilini madem inanmıyorsun, inanmadığın sana kalsın! mazeretim var, asabiyim ben, o zaman!

neyse, ne diyordum ben? işler çok fena karıştı, dur ya, asıl muhabbet neydi? ha evet, yağmur... öf, zaten üç saattir yağıp duruyor, daha fazla konuşursam artık yağmur kusacağım galiba!

ne kadar asabiyim bugün ben yaa? biri beni durdurmalı! ya da ben gidip anatomi çalışmalıyım; beni anca nöro paklar... 

3 yorum:

  1. lan ne ballı hatunsun lan sen! biz orda götümüze kadar ıslanalım bi sonuç yok(özellikle Neko'ya acıyorum bu konuda...) sen de ıslan fln tmm ama... aaa bi baktık kablo. hemi de önceden haberli, gelecekten rüya serisiyle... ballı gacı :D

    YanıtlaSil
  2. yaa, gerçekten öyle! Fringe düşüne düşüne algılarım açıldı benim. ama o esmer yeşil gözlü adamın gözleri de uzaylı gibiydi: parlak yeşil. hani şu monami pastel boyalardaki açık pastel yeşil var ya? ondan. geçen rüyama bile girdi zaten, korktum :D

    YanıtlaSil